Nákup na dobírku je pro zákazníka z řady důvodů výhodný. Zboží se totiž platí až ve chvíli doručení a při nákupu není nutné zdlouhavě opisovat platební údaje z karty či zadávat bankovní příkaz. Zákazník se také dobírkou často může „pojistit“ před e-shopem, který doručení zboží z různých důvodů zdržuje.
Objednané zboží totiž kupující dle zákona skutečně musí zaplatit a převzít. Má však právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů od převzetí zboží, a to i bez udání důvodu. Jak to vypadá v praxi? Kupující by tedy měl zboží zaplatit, převzít, informovat prodávajícího o odstoupení od smlouvy a nepoškozené a kompletní zboží na své náklady prodávajícímu vrátit.
Prodávající v takovém případě vrátí zaplacenou kupní cenu a náklady na doručení směrem ke kupujícímu.